Saturday, November 7, 2015

Dusan Mihajlovic (Dr Spira) intervju

Pre neku nedelju sam po milioniti put pustio "Dijagnozu" Dr Spire i ljudskih bica. Dok se ploca vrtela bacio sam pogled na omot u shvatio da je proslo tacno 35 godina od snimanja albuma. Jos jedan jubilej!
Javio sam se Dusanu i zamolio ga za jedan intervju preko skype-a. On je najljubaznije pristao i intervju sledi dole.
Za Dr Spiru sam, cini mi se, prvi put cuo kada sam citao tekst o njegovom pojacalu "Gvozdeno Pile", a kada je album konacno objavljen za PGP RTB 1986 citao sam i recenziju u Pop Rocku, koje se vise uopste ne secam.
Sledeci put sam citao o albumu u jednom intervjuu sa Ivekom iz Kazne za usi, gde je govorio hvalospeve o istom. Tek sam krajem 90-ih nabavio kasetu sa snimkom "Dijagnoze", a kasnije i reizdanje i jedan od 50 originalnih primeraka, te pre nekoliko godina i CD reizdanje sa oba albuma.
Album smatram istinskim remek-delom, jednom od onih nasih neverovatnih ploca, koje su se pojavile "niotkuda". Nazalost, za razliku od "Pljuni istini u oci" ili "Bistriji ili tuplji covek biva kad...", "Dijagnoza" nikada nije imala neki veci komercijalni uspeh.
Ali, da ne gnjavim ja o tome, evo sta je srdacni sagovornik pricao u intervjuu:



http://www.icebergamps.com/

https://www.youtube.com/watch?v=w2mToapz5E8


4 comments:

Ned Alphabet said...

Dobar intervju. Mnogo zanimljivo. Nisam cujo za Dr Spira i Ljudskih Bica, pa cu sada traziti.

Anonymous said...

Puno, puno hvala na ovom intervjuu. Koliko god ovaj blog bio dobar, kvalitet intervjua daleko nadilazi sve sto je do sada objavljeno. Ujedno, ovo je mozda i najuctiviji rok intervju koji moze da se cuje na srpskom jeziku. Pitanja su umesno birana, a domacin je vise nego pripremljen. Dr Spira zvuci sveze, promisljeno, bez posebne sete za proslim, bez iluzija velicine, usudjujem se da kazem mudro (upravo stoga sto nije sebi dozvoljavao iskorak iz predvidjenog intervjuem). Steta bi bilo da ovo ne bude negde objavljeno u pisanoj formi.

Cini mi se da sam pre ovoga Dr Spiru imao prilike da cujem kod Marka Jankovica, na Studiju B, neke '86 ili '87. Inace, ploca je mogla da se kupi i u Beogradjanki, ne samo u PGP-u. U to vreme je (moja) najjaca fora bila ici po prodavnicama ploca i pitati zabezeknute sredovecne prodavacice: molim Vas, da li ste dobili novu plocu Doktor Spire i ljudskih bica? Ovaj drugi deo je ostavljao utisak, toliki da me je drug molio da to ponavljamo sve dok se primerci nisu pojavili... Inace, za autora ovih redova, to je bila i ostala ponajbolja domaca ploca, jedina koja nikada nije smela da bude pozajmljena (PGP-ov primerak, nije medju legendarnih 50...).

Malo off, ali mozda sam precuo - gde sada radi Dr Spira, i sta je bilo sa Finsoftom?

M.

Bassta! Pex, a.k.a. Gramofonije Plocanovic said...

prekucaj, pa sredi da se objavi negde. pitao sam Doktora da li da ponudimo nekome, on je rekao da ce valjda biti intervjua ako se desi reizdanje.

Anonymous said...

Da ne bi bilo prevarnih obecanja "kada se nadje vremena", bolje da se javi neko ko ce to stvarno uciniti (makar jer - za razliku od tebe i mene - nema sitnu decu).

Razmisljam gde bi to moglo da ide. Popboksa nema vise (pitanje je i da li bi platili), ne znam za specijalizovani casopis, pa mozda neki od nedeljnih casopisa (Nedeljnik, Vreme, NIN, ima jos toga, slabo pratim)

Ukoliko budes jos ovoga radio, mozda ti se posreci sa Lagunom ili nekim drugim izdavacem :)

Pozdrav
M.